close

IMG_8461  

 

我愛新竹我的家

I love Hsinchu, my hometown

可是現在每次約新竹吃飯,都還蠻煩惱的

But it's annoying when it comes to eating here

不知道要吃什麼 TT

We thoguht we've almost eten in every restaurant

 

結果讓我查到這家

Then, I found this

鍋子咖啡

the Melting Pot Cafe

號稱全新竹最好吃的早餐店

It is ranked the best breakfast store in Hsinchu 

其實它有一直營業到晚上18:30

Its open hour is actually till 18:30

 

去之前我查了好幾篇食記

I read several blogs about it

竟然都是2005年的

Most of them were written in 2005

結果我家人和朋友都不知道這間 

and all my family and friends have never heard about it 

 

價位看起來很平價

這周末就和好姊妹去囉

It is not expensive so we decide to visit it this weekend

 

我們兩個都點薄脆系列(帕尼尼)

We both got panini

上面是她的 起司摩勒三明治 $ 105

hers= cheese and mushroom

下面是我的 起司薄脆三明治(燻雞) $ 95

mine= cheese and smoked chicken

IMG_8451  

好小哦

looks very small 

應該無法滿足我

seems that I won't be full

IMG_8452  

可是真得很好吃

But it was really good

看看那起司

just look at the cheese

IMG_8456  

P.S. 朋友點起司摩勒三明治(起司、蘑菇),雖然貴了一點點,可是沒有肉 哈哈 

The one Chia ordered cost more but was without any meat

據說是因為有雙倍起司

It is said it's with double cheese though

她說沒有肉,有點空虛,但還是很好吃

She said it was good but felt empty without meat lol

 

我的皇家結婚曲奶茶

my milk tea, Wedding Imperial 

IMG_8454  

很好喝很好喝 超好喝

It was amazing.

 

回來GOOGLE後

I googled for the tea when I was home

皇家結婚曲茶--
在薰香茶系中最適合拿來當奶茶,當屬此款茶,

打開茶筒一股帶著奶香的味道撲鼻而來,

阿薩姆茶底搭配焦糖、蜂蜜、香草、巧克力綜合一起的香氣,

冬天飲用好不幸福.。

It tasted like the combination of caramel, honey, vanilla and chocolate.

(取自 歐品坊官網)

 

奶泡好多

There was a lot of foam

杯子先生可能喝不下去 

I guess Mr.cap won't like it

挑食鬼

Mr.picky

IMG_8455  

P.S. 朋友點熱伯爵奶茶 

看起來跟我的一樣

所以就沒拍了

 

我們兩個後來還把茶包撈出來哈哈 

想看是哪個牌子的

We even got the tea bag to see what brand it was

 

對了,隔壁桌的媽媽跟她女兒說

The mom sitting next table said to her daughter 

杯子咖啡的奶茶很好喝!!

the milk tea here was good

我記得除了我們喝得 好像還有薰衣草奶茶... ... (熱)

There are several options for hot tea

冰奶茶就只有一種 

but only one for iced milk tea

適合奶茶控!!!

 

我們有坐一段時間

We spent long time there

所以就默默被櫃檯的點心櫃吸引了

attracted by the sweets

 

手工餅乾

cookies

(蘇格蘭酥餅賣光了)

IMG_8459  

最下面 左到右

藍莓起司 原味起司 檸檬起司

Blueberry cheese, original cheese, lemon cheese cake

上面最左邊的 那個是...

胡蘿蔔蛋糕 

and carrot cake 

IMG_8457  

藍莓塔

blueberry tart

IMG_8458  

我們點了一塊藍莓起司一起吃

We shared one blueberry cheese cake

IMG_8460  

超好吃的

superb  

 

我很少喜歡一家店的甜食甚過鹹食

I even liked it more than the salty food. 

quite unusual lol

IMG_8462  

 

 

IMG_8430[1]  

下次來鍋子咖啡

我應該會朝奶茶、甜點進攻

when I come next time, 

I will go for desserts and milk tea. 

 

我把菜單拍得很醜

因為有護貝 一直反光

又太大張了 哈哈

I didn't take good photo of the menu

 

但我幫杯子先生選好

他下次來可以吃這個組合

but I chose this for Mr.cap

(Vanilla milk shake!)

sshot-1  

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------

 

我們是約周日中午12:30

We met at 12:30

去之前我還打了電話想問問能不能定位

I called to ask if we could reserve for a table

答案是

but

不行!

NO!

不行,只能現場等

NO! can only wait there

 

我提早幾分鐘到

I was there first

就先進店裡等

so I just came inside

 

也許是太幸運了

too lucky of me

剛好有兩人的位置

there was exactly a table for 2

完全不用等

I didn't even wait for a second hahahaha

 

我們倒是沒碰到嚇死人得人潮

There were less people than I thought

但是客人走了一桌又來一桌

but there were always customers

期間幾乎都不會有空桌

every table would be taken even if the guest just left

 

我要小聲說

but I need to say...

我覺得鍋子咖啡會有這麼多人

There are always so many people is not only because

除了它真得超好吃之外

it is really nice restaurant

還有它店面真得很小很小

but also because the store is really small 

而且還不限用餐時間

and we can eat as long as we want

而我們好姊妹倆就真得給他坐了3小時左右

like us... (we stayed there for 3 hours)

 

另外就是因為空間蠻小

Oh, one more thing is

since it's kind of crowded , we should be careful when walking

所以要小心啊

好幾次隔壁桌的人都差點翻掉我們的奶茶

Some guy almost spilled our drink when passing us

 

但是這間真得很讚啦

 

而且有書櫃哦(蠻多書的)

 

也適合一個人來文青一下哈哈

 

我想我一定會帶杯子先生來的!

It was a really nice experience.

I will certainly bring my Mr.cap here one day.

但是在這之前

我應該會先找媽咪一起去

But I will go with mom first 

It's too long to wait for him haha

 

鍋子咖啡

新竹市民富街194號

03-523-7773

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    杯子老潑 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()