IMG_8187  

我的愛人杯子先生什麼都好,就是太挑食了 1372967589-2634318537  

Everything  but eating habits of my lover is perfect

When it comes to food, he sucks!!!!!!

身為台灣女婿,這樣怎麼可以!!!!! 開什麼玩笑,台灣最多的就是美食了耶

As half a Taiwanese, how can he??????? We have so many awesome foods.

於是我決定紀錄我要帶杯子先生吃遍全台灣這一系列

Thus, I decide to write this series to record as many restaurants as possible 

當杯子先生來台灣時,我要帶他吃遍台灣小吃、餐廳

When he visits Taiwan, I will lead him to eat as often as possible

當杯子先生不在台灣時,我就... ...自己先去篩選以後要不要帶杯杯去吃,順便有個好原因去大吃特吃  02

When he is not in Taiwan, I can go try on my own first, which makes me have a reason to eat outside often. 

決定了當然要馬上行動,第一篇就是... 捷運新埔站的雅米早午餐廚房Yummy Brunch

The first one I tried for Mr. Cap is Yummy Brunch

題外話,來台北生活之後,真的覺得捷運好方便,搜尋捷運美食,更讚!完全適合不會任何交通工具的我

BTW, after living in Taipei city for a while, I must say MRT is really convenient especially for me who cannot drive nor ride mortocycle or bike

話說回來,最近跟新埔站很有緣,才發現新埔站附近吃的可多了

So, recently, I've been to MRT Xinpu staton often and found many restaurants here.

今天的目標Yummy Brunch

新北市板橋區陽明街28號  (address)

02-2258-1228

沒有杯子先生的陪伴,我一個人還是快快樂樂地出發(?

Wuthout MR. Cap, I still leave for the restaurant happily (?

但是平常找路的工作都是杯杯,因為我看不懂地圖,不過我很會問路 花哈哈哈哈

but now that I lose the direction-seeker and I cannot understand map.... 

I have to ask people then. I am good at asking for direction anyway lol

從新埔站1號出口出來後,直接問一下,得到的結果是直走會看到一家50嵐

(HOW TO GO)

50嵐那條巷子就是陽明街囉 轉去去後一直直直走就會看到 Yummy Brunch

長這樣

IMG_8186  

其實店面沒有很大,不過在台北嘛 寸土寸金

It is not so big because it's in Taipei where everythign is expensive

 

店面旁邊是藍色的牆,也有他們家的logo 

The wall with the logo

IMG_8157  

這家店的外觀還蠻像地中海希臘風的 藍藍白白的

It's like in Greece. BLUE & WHITE

應該蠻好找的

It should be easy to find it.

 

要去的前一天,我看別人的部落格說人會多,我還想說我禮拜四去應該沒關係

沒想到,關係可大了

2015/4/22 禮拜四 平日早上10:50左右,客人客人多到都在店門口等了

也有可能是因為當天有一群人選在那聚會的關係吧

The day before I read on others' blogs saying that it is a popular store. I didn't care so much cause 

I thought  I would visit on a weekday.

The truth was......... I WAS WRONG

There were as many people as you can think and even some waiting outside

 

我知道我超沒那耐心,最討厭的事就是等

I really hate waiting

可是都特地來了,只好乖乖等下去

but since i was there I can only wait

碰到食物,都沒志氣了

還好Yummy Brunch很貼心,門口有兩條長椅可以坐著等(雖然都被坐滿了

Yunny Brunch is really considerate to put 2 benches outside

還有書報攤也在門口 (我想不到其他的叫法哈哈

and a table with some magazines and newpapers

有雜誌、報紙

IMG_8154  

 

在等待的同時,超親切的店員先給我看了菜單

While waiting, the waitress showed me the menu.

IMG_8150  

菜單上都有英文 (foreigner-friendly)


因為是放在書報攤上拍的,旁邊有人,讓我好害羞,結果沒有拍好

菜單另一面有飲料,我沒有拍到

 

不過我有拍到這個

超夢幻的英式三層下午茶

and this AMAZING English afternoon tea set

IMG_8151  

不過這是雙人套餐,只好默默跟它說掰掰

HOWEVER, it is for two people

等下次杯子先生帶我來吃花哈哈哈

so i had to say no to this.

 

可是等了快20分鐘或可能30分鐘 總之宇宙無敵久

After waiting for an extremely long time,

都還是沒有位子啦  5497_key  

there was still not a table for me

因為下午還有課 而且肚子超餓

Because I still had class later and was very hungry,

我決定改成外帶了

I decided to take away

決定好要吃的後,我馬上走進店哩準備點餐

When I went to order my food,

我發現幾乎每桌都有那個三層雙人套餐耶 

I noticed the tea set were on almost every table 

杯子先生,我也好想要啦 49f90ab2d83a2 

 

Mr.cap, I want to eat la

(從網路上借一下這張非常能代表我當時心情的圖片)

(photo borrowed from the internet)

 

外帶果然快多了

It was much faster to take away

大概10分鐘,食物就送上了

I only waited for about 10minutes.

親切的服務生還直接從裡面送來外面給我呢

The waitress even brought my food out for me

她竟然認得我 

Apparently she recognized me.

大概是因為會一個人來吃早午餐的人不多吧

Maybe cause not many people would come here to eat alone

恩...當天就只有我是一個人

ehum... indeed it seems only I was the single customer.

杯子先生,你看看你 你在哪裡呀???

Cap, where are you???

 

外帶的紙袋超可愛的

The paper bag was lovely.

IMG_8183  

我有蒐集袋子的癖好

默默得決定這個也要蒐藏起來

Yummy Brunch還很貼心把紙袋上方兩個角用訂書針訂著

所以我一路從新埔站回來,紙袋都沒有皺

不過要吃的時候

為了把食物拿出來,我只好用力扯 就....悲劇

So I decided to put it with my other collections of bags.

 

Yummy Brunch沒有因為是外帶就用一般的紙袋紙盒裝

盒蓋上又出現他們的logo了

IMG_8189  

 

還有付一包亨式番茄醬

a Heinz ketchup was included

打開後我才發現

其實盒子裡薯條旁也有幾一些番茄醬哦

There was also some ketchup near to the fries

IMG_8188  

 

 

我這天點的是焦糖乳酪貝果 50元 另外+39元 附薯條和25元飲料一杯 

我選奶綠 又另外+5元升級大杯

所以今天一共消費了 50+39+5=94元

I totally spent NT$94 for 

bagel $50+ $39 fries and drink+ $5 large drink 

 

IMG_8181  

 

奶綠跟一般喝得差不多 就不多說了

The milk tea was not so special but good

貝果本身很好吃

Bagle was also good 

可是我搞錯了 我以為會是一整片起司

But i expected with a slice of cheese

結果是貝果常抹的那種乳酪醬

instead of cheese butter

所以我這個沒有很喜歡

I didnt like it so much then

不過一顆顆很像榛果的東西 倒是蠻多的哦

But there are plenty of pieces hazel

下次我應該會典禮麵夾肉的

I would try bagel with some meat next time 

我最愛的就是這個薯條了

Fries was the best

連冷掉都很好吃 花哈哈哈哈哈

They were good even when they were not warm anymore

而且有撒綠綠的東西,讓我看了就覺得好吃 

 

另外我幫杯子先生研究了菜單

The most important mission is to INVESTIGATE the menu for Cap.

the result is 

如果我們來吃早餐,阿杯可以選貝果抹巧克力醬

If it's breakfasts, he can do bagel with Choco

如果是午餐則有夏威夷牛肉起司培根漢堡

If it's for dinner, he can do beef burger (Hawaii)

應該是能滿足挑食先生

It could satisfy him I guess

所以等阿杯下次來時,可以去光顧 

So we can come next time 

 

因為沒有內用而且人超多

所以不好意思擋路拍照

也忘了看營業時間

還好照片照到門口上的時間

從早上8:00到下午4點半 (OPENING HOURS: 8:00-16:30)

IMG_8185  

 

對了 Yummy Brunch每個服務人員的態度都超親切的哦

我臨時改外帶,其中一個還不停跟我說不好意思

搞得我也超不好意思啦 哈哈

very friendly service 

 

現在Yummy Brunch在慶祝7周年,所以消費不限金額

Now that Yummy Brunch is 7 years old

都可以拉霸哦

customers have one oppotunity to do the slot machine

不過我沒中

I didn't win though

不知道等杯子先生來時,還會不會有其他活動 哈哈

Hopefully later when Cap comes, there will be some more activities haha

 

對了,趕時間的話可以先打電話訂餐,等來到店後,付了錢就可以拿走囉

但是不能訂位 

 

Yummy Brunch

新北市板橋區陽明街28號  (address)

02-2258-1228

 

 

 

arrow
arrow

    杯子老潑 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()